SEO paslaugos

Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas
Grafikos elementas

SEO – kas tai?

SEO (angl. „search engine optimization“) yra procesas, kuriuo siekiama pagerinti svetainės matomumą ir pozicijas paieškos variklių rezultatų puslapiuose. Tai yra reikšminga internetinės rinkodaros strategija, kuri padeda pritraukti daugiau lankytojų ir potencialių klientų į svetainę, didina jos autoritetą ir patikimumą, o taip pat padeda pagerinti konversijų rodiklius.

Kodėl svetainėms reikalingos SEO paslaugos?

Daugelis internetinių svetainių savininkų nesupranta, kad vien iš pažiūros gerai atrodantis ir gražų dizainą turintis puslapis negali būti sėkmingas be SEO optimizacijos. Svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra būtina bet kokio sėkmingo internetinio projekto dalis.

Pirmiausia, reikia suprasti, kad didžioji dalis interneto vartotojų naudojasi paieškos sistemomis, pvz., Google, Bing, Yahoo ir kt., kad rastų informaciją, produktus ar paslaugas. Jei Jūsų svetainė nėra aukščiausiose paieškos sistemų pozicijose, vartotojai net nežinos, kad Jūsų svetainė egzistuoja. Todėl, jei Jūs turite svetainę, tačiau nesate matomi paieškos variklių rezultatų puslapiuose, didelė tikimybė, kad Jūsų svetainės lankytojų skaičius yra mažas. 

Pagerinus svetainės matomumą paieškos variklių puslapiuose, padidės potencialių klientų skaičius, o tai gali tiesiogiai paveikti Jūsų pardavimus bei pelną. Be to, SEO pagerina svetainės kokybę, o tai reiškia, kad net ir iš kitų šaltinių atėję lankytojai Jūsų puslapyje praleis daugiau laiko ir neuždarys jo po keleto sekundžių.

SEO antraštės

Ką reiškia SEO antraštės?

SEO antraštės (angl. „headings“) yra HTML žymės, naudojamos struktūrizuoti ir hierarchirizuoti puslapį. Šie elementai padeda suprasti, kas puslapyje yra svarbiausia ir kas bus minima jo turinyje. 

SEO antraščių svarba

SEO antraštės vizualine prasme suteikia lankytojams aiškią puslapio struktūrą ir palengviną ieškomos informacijos suradimą. Visgi, SEO antraštės yra svarbios ne tik vartotojams, bet ir paieškos sistemoms. Jos padeda paieškos varikliams suprasti, apie ką šis puslapis, kokios svarbiausios temos jame minimos ir pagal kokius raktažodžius svetainė turėtų būti reitinguojama paieškos varikliuose.

SEO antraščių tipai

Yra penki SEO antraščių tipai: h1, h2, h3, h4, h5. h1 yra svarbiausia antraštė ir turėtų būti naudojama tik vieną kartą puslapyje, prieš bet kurias kitas h antraštes. h2 antraštės turėtų būti naudojamos saikingai ir tik po h1 antraštės – kad tvarkingai struktūrizuotų informaciją ir palengvintų puslapio skaitymą. h3, h4 ir h5 antraštės nėra privalomos, bet gali būti naudojamos papildomai, kad išskirtų ir hierarchirizuotų mažiau svarbias puslapio turinio dalis.

Kaip teisingai optimizuoti SEO antraštes?

<h1 title="SEO paslaugos">SEO paslaugos</h1>
...
<h2 title="Vidinis SEO">Vidinis SEO</h2>
<h3 title="SEO antraštės">SEO antraštės</h3>
...
<h3 title="Meta informacija">Meta informacija</h3>
...
<h3 title="Techninė SEO optimizacija">Techninė SEO optimizacija</h3>
...
<h2 title="Išorinis SEO">Išorinis SEO</h2>
<h3 title="Atgalinės nuorodos">Atgalinės nuorodos</h3>
...
<h3 title="Išoriniai SEO straipsniai">Išoriniai SEO straipsniai</h3>
...
1 kod. fragm. Tinkamo SEO antraščių panaudojimo pavyzdys

Teisingai optimizuotos SEO antraštės turėtų būti struktūrizuotos, taip pat turėtų atitikti svetainės turinį ir turėti pagrindinius raktažodžius. Pavyzdžiui, h1 antraštė turėtų apibūdinti pagrindinę puslapio temą ir tai iš esmės yra raktažodis į kurį taikote paieškos sistemose. Beje, rekomenduojama naudoti trumpas ir aiškias antraštes, kad vartotojams būtų lengviau susiorientuoti ir greičiau surasti norimą informaciją. Optimalus SEO antraščių ilgis yra 30-60 simbolių.

Taip pat svarbu antraštėms pritaikyti tinkamus stilius. h1 antraštės stilius turėtų būti paryškintas, o šriftas didžiausias lyginant su visomis kitomis antraštėmis. Šrifto dydis turėtų mažėti mažėjant antraštės tipui (h5 – mažiausias šriftas).

Meta informacija

Kas yra svetainės meta informacija?

Puslapio meta informacija yra informacija, kurią galima pamatyti puslapio HTML šaltinyje ir kurią lankytojai matys prie Jūsų svetainės įrašo paieškos varikliuose.

Meta pavadinimas (angl. „meta title“) yra HTML žymė <title>, kuri nurodo svetainės pavadinimą ir yra rodoma interneto naršyklės lange bei paieškos varikliuose. Idealiu scenarijumi, meta pavadinimas turėtų 70-100 % sutapti su Jūsų puslapio h1 antrašte. Meta aprašymas (angl. „meta description“) yra trumpas puslapio aprašymas, kuris taip pat yra rodomas paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. Meta raktažodžiai (angl. „meta keywords“) – buvo naudojami seniau, tačiau dabar jie nebeturi didelės reikšmės paieškos sistemoms, nes dauguma svetainių manipuliuoja šia HTML žyme, ignoruodami puslapio turinį. Dėl šios priežasties, meta raktažodžiai nebeturi didelės įtakos SEO ir nebeprideda papildomos naudos.

Meta informacijos reikalingumas

Meta pavadinimas ir meta aprašymas yra svarbūs puslapio elementai, kurie rodomi paieškos rezultatų puslapyje. Tai pirmieji dalykai, kuriuos žmonės mato apie Jūsų svetainę, kai jie atlieka paiešką. Todėl labai svarbu, kad Jūsų meta informacija būtų kokybiška ir atspindėtų puslapio turinį. Jei puslapio meta informacija yra prastai parašyta arba nesuderinta su Jūsų svetainės turiniu, tai gali ne tik atbaidyti lankytojus, bet ir sumažinti svetainės pozicijas paieškos rezultatuose.

Meta informacijos atvaizdavimas paieškos sistemoje Google
1 pav. Meta informacijos atvaizdavimas paieškos sistemoje Google

Meta informacijos optimizavimas

Norint parašyti tinkamą meta pavadinimą ir meta aprašymą, siūlome atsižvelgti į sekančias rekomendacijas:

  • Pagrindiniai raktažodžiai ir atitikimas – įsitikinkite, kad meta informacijoje yra pagrindiniai raktažodžiai, kurie atitinka Jūsų puslapio turinį. Tai padės pagerinti Jūsų svetainės pozicijas paieškos rezultatuose ir kels didesnį pasitikėjimą lankytojams.
  • Unikalumas – kiekvienas meta pavadinimas ir meta aprašymas turėtų būti unikalus ir atspindėti konkretaus vidinio puslapio turinį.
  • Aiškumas – geriausia, kad Jūsų meta pavadinimas ir meta aprašymas būtų trumpi ir aiškūs ir tilptų į paieškos rezultatų langelius. Optimalus meta pavadinimo ilgis yra apie 60 simbolių, o meta aprašymas turėtų būti tarp 155-160 simbolių ilgio
  • Kvietimas veiksmui (angl. „call to action“) – meta aprašyme stenkitės įtraukti kvietimą veiksmui (pvz., „Spustelėkite čia, kad sužinotumėte daugiau apie SEO paslaugas“). Tai paragins lankytojus paieškos variklio lange paspausti būtent ant Jūsų, o ne konkurentų nuorodos.

Techninė SEO optimizacija

Puslapio greitis ir jo reikšmė SEO

Puslapio greitis yra vienas iš svarbiausių faktorių, turinčių įtakos svetainės pozicionavimui paieškos sistemose. Lankytojai nori greito atsako, o ilgai besikraunantis puslapis gali priversti lankytoją užverti langą anksčiau laiko. Ne vienas panašaus pobūdžio tyrimas parodė, kad lankytojai laukia ilgiausiai apie 3 sekundes prieš užverdami vis dar besikraunantį puslapį. Be to, Google atvirai pripažino, kad vertina greitas svetaines ir skiria joms aukštesnes pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose.

Pakankamai gerai (kairėje) ir prastai (dešinėje) optimizuotos svetainės – Google PageSpeed Insights pavyzdys
2 pav. Pakankamai gerai (kairėje) ir prastai (dešinėje) optimizuotos svetainės – Google PageSpeed Insights pavyzdys

Core Web Vitals

Core Web Vitals
3 pav. Core Web Vitals

Core Web Vitals yra nauja iniciatyva, kurią 2021 m. pradėjo Google, siekdami pagerinti lankytojų patirtį internete. Tai yra naujausios internetinių puslapių metrikos, kurios apima tris svarbiausius naudotojų patirties komponentus: svarbiausio elemento įkrovimo greitį (LCP), interaktyvumo greitį (FID) ir vaizdinių elementų stabilumą (CLS). Šios metrikos tapo labai svarbios SEO atžvilgiu, nes Google tiesiogiai atsižvelgia į Core Web Vitals rezultatus reitinguodami svetaines paieškos rezultatuose. Tai reiškia, kad turint gerus Core Web Vitals rezultatus, svetainė gali stipriai pagerinti savo SEO reitingą bei pozicijas paieškos sistemose.

Trumpai apie LCP, FID, CLS ir TTFB

LCP, FID, CLS ir TTFB yra tik kelios iš svarbiausių puslapio metrikų, kurias turėtumėte žinoti norėdami pagerinti savo svetainės SEO rezultatus.

  • LCP (Largest Contentful Paint) – tai metrika, kuri matuoja laiką, reikalingą didžiausiam turinio elementui svetainėje užkrauti ir atvaizduoti. Tai gali būti pagrindinis paveikslėlis, vaizdo įrašas ir kt.

  • FID (First Input Delay) – matuoja, kiek laiko praeina nuo vartotojo interakcijos (pvz., mygtuko ar nuorodos paspaudimo) iki atsako iš svetainės. Kuo mažesnis FID, tuo greičiau svetainė reaguoja į vartotojo veiksmus ir tuo labiau tai stiprina Jūsų SEO rezultatus.

  • CLS (Cumulative Layout Shift) – tai metrika, kuri matuoja, kiek dažnai svetainės turinys perkeliamas iš vienos vietos į kitą naršyklės lange. Jei turinys perkeliamas per dažnai arba netikėtai, tai gali sukelti nepatogumų naudotojams ir pakenkti jų patirčiai. SEO tikslas – kuo mažesnis CLS.

  • TTFB (Time To First Byte) – laikas, reikalingas serveriui pateikti pirmąjį atsakymą į užklausą. Tai yra viena iš pirmųjų metrikų, kurią vertina svetainių greitį matuojantys įrankiai. Kuo mažesnis TTFB, tuo greičiau svetainė reaguoja į vartotojo užklausas , o tai teigiamai įtakoja bendrą svetainės SEO reitingą.

Šios metrikos gali būti matuojamos ir tobulinamos naudojant skirtingas priemones, pavyzdžiui, Google PageSpeed Insights, GTmetrix ar kitus įrankius. Geriausias būdas pagerinti šias metrikas yra stebėti jas reguliariai ir taikyti atitinkamus sprendimus, kad pagerintumėte svetainės našumą, o tuo pačiu – ir patirtį savo lankytojams bei savo pozicijas paieškos rezultatuose.

WebP paveikslėlių formatas ir atidėtas paveikslėlių įkrovimas

Vienas iš būdų, kaip galima pagerinti savo svetainės greitį – tinkamų paveikslėlių formatų naudojimas. Naujas standartas, kuris tapo ypač populiarus pastaruoju metu, yra WebP formato paveikslėliai. Šis formatas buvo sukurtas būtent tam, kad pagerinti svetainių įkėlimo greitį. Jis yra pranašesnis už populiariausius formatus, tokius kaip JPEG ar PNG, ypač jei kalbame apie mažus paveikslėlius, kuriuos reikia užkrauti itin greitai. WebP yra suspaudžiamas formatas, kuris taupo vietą, o tuo pačiu ir teigiamai įtakoja svetainės greitį.

Be to, norint pagerinti savo svetainės greitį, siūloma naudoti atidėtą paveikslėlių įkrovimą (angl. „lazy loading“). Tai technika, kai paveikslėliai, kurie nėra matomi vartotojui vos užkrovus puslapį, taip pat nėra parsiunčiami iš serverio iš karto. Vietoje to, jie yra atsisiunčiami tik tada, kai vartotojas pasiekia tam tikrą svetainės vietą, kurioje paveikslėlis yra matomas. Tai stipriai sumažina svetainės krovimo greitį, ypač tais atvejais, kai svetainėje naudojama daug paveikslėlių. Ši technika įgyvendinama nesudėtingai, tačiau gali labai stipriai įtakoti bendrą svetainės SEO reitingą bei pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose.

Atidėtas paveikslėlių įkrovimas
4 pav. Atidėtas paveikslėlių įkrovimas

DOM depth

DOM depth yra svetainės dokumento objektų medžio gylis, t. y. kiek kartų objektai yra įdėti vienas į kitą. Kuo daugiau lygių yra tarp pradinių ir giliausiai esančių elementų, tuo ilgiau užtruks naršyklei užkrauti kodą bei sugeneruoti puslapio vaizdą, o ir pats puslapis galimai atrodys perkrautas per dideliu kiekiu elementų.

Optimalus svetainės DOM gylis yra apie 4-5 lygiai, tačiau tai priklauso nuo svetainės sudėtingumo ir poreikio turėti daugiau lygių. Pvz., el. parduotuvė tikriausiai turės poreikį turėti daug gilesnį svetainės medį nei paprastas informacinis puslapis su paslaugų aprašymu. Svarbiausia – rasti optimalų balansą tarp svetainės sudėtingumo ir norimo pasiekti greičio.

Puslapio turinys

Unikalus turinys – kodėl jis svarbus?

Unikalus turinys yra vienas iš svarbiausių SEO faktorių. Turinys turi būti kuo ilgesnis (tarp 2000 ir 3000 žodžių), originalesnis kiekvienam vidiniam puslapiui ir nesikartoti su kitomis jau egzistuojančiomis svetainėmis. Paieškos varikliai mėgsta puslapius su kokybišku ir originaliu turiniu, o turinio kopijavimas gali sukelti neigiamų padarinių svetainės pozicionavimui. Beje, unikalus turinys svarbus ne tik dėl gerų rezultatų paieškos sistemose, bet ir dėl bendros lankytojų patirties. Svetainės su unikaliu, kokybišku, naudingu bei informatyviu turiniu dažnai sulaukia grįžtančių lankytojų, teigiamų įvertinimų ir pasidalinimų.

Svetainės turinio ilgio įtaka SEO
5 pav. Svetainės turinio ilgio įtaka SEO

Pavojai kopijuojant turinį

Kopijuojant turinį iš kitų svetainių ir naudojant jį savo puslapyje, gali kilti net kelios problemos. Pirma, tai gali neigiamai paveikti svetainės pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose, nes paieškos varikliai gali nuspręsti nebeindeksuoti arba apskritai ištrinti puslapį iš savo paieškos rezultatų dėl turinio dubliavimo. Be to, atsiranda rizika sulaukti rimtų teisinių problemų, jei originalaus teksto autoriai surastų ir atpažintų savo kurtą turinį.

Kaip sukurti gerą SEO turinį?

Turinys yra vienas svarbiausių SEO aspektų, kurį privalu įgyvendinti, norint turėti gerai paieškos sistemose pozicionuojamą svetainę. Štai keletas patarimų, kaip sukurti gerą SEO turinį:

  1. Nuspręskite/nustatykite, kas jūsų tikslinė auditorija ir kokie jų poreikiai. Turinys privalo būti pritaikytas Jūsų auditorijos interesams ir pageidavimams.

  2. Paruoškite turinį. Labai svarbu, kad turinys būtų originalus, kokybiškas bei vertingas – neštų tam tikrą naudą ir/arba spręstų tam tikrą Jūsų pasirinktos tikslinės auditorijos problemą.

  3. Naudokite ne tik tekstus, bet ir paveikslėlius, vaizdo įrašus, grafikus, lenteles, sąrašus ir kt. Tai paskatins lankytojus dalintis jūsų turiniu socialinėje erdvėje, o taip pat pakels turinio vertę SEO atžvilgiu.

  4. Naudokite temą atitinkančius raktažodžius. Tai padeda paieškos sistemoms suprasti, apie ką yra Jūsų turinys ir pagal ką turėtumėte būti pozicionuojami paieškos rezultatų puslapiuose. Visgi, nepersistenkite su raktažodžių kiekiu, nes per dažnai pasikartojantys raktažodžiai gali turėti neigiamą įtaką SEO rezultatams. Raktažodžių panaudojimas turėtų būti natūralus ir per daug nekrentantis į akis.

  5. Kūrybiškai struktūrizuokite. Turinys turėtų būti tvarkingai struktūrizuotas, t. y., lengvai skaitomas ir suprantamas svetainės lankytojams bei paieškos sistemų robotams.

  6. Nuolat atnaujinkite ir/arba papildykite turinį. Tai užtikrins, kad Jūsų svetainė visuomet išliks aktuali tiek tiesiogiai grįžtantiems lankytojams, tiek paieškos sistemoms.

Keyword density

Keyword density arba raktažodžių tankis yra viena iš SEO taisyklių, kuri reikalauja, kad puslapio turinyje būtų optimalus kiekis reikšmingų raktažodžių, lyginant visais kitais teksto žodžiais.

Kadangi anksčiau būdavo daug piktnaudžiavimo šia taisykle, kuomet bandyta manipuliuoti paieškos rezultatais dirbtinai didinant raktažodžių kiekį tekste, dabar ši taisyklė nėra tokia reikšminga kaip anksčiau. Tačiau gerai struktūrizuotas ir gerai parašytas puslapis, kuris subalansuoja reikšmingus raktažodžius su kokybišku turiniu, vis dar gali turėti teigiamą poveikį SEO rezultatams.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad per didelis raktažodžių tankis gali atrodyti blogai ir nenatūraliai, o paieškos sistemos tai įvertins kaip blogą signalą ir reitinguos puslapį žemiau. Anksčiau daugelis SEO ekspertų rekomendavo laikytis raktažodžių tankio tarp 2-3 %, tačiau ši praktika dabar laikoma pasenusia. Svarbiausia – natūralus raktažodžių panaudojimas unikaliame, kokybiškame ir vertingame tekste.

Atgalinės nuorodos

Ką reiškia atgalinės SEO nuorodos?

Atgalinės nuorodos (angl. „backlinks“) yra nuorodos iš kitų svetainių į Jūsų svetainę. Jos vadinamos „atgalinėmis“, nes atveda lankytoją į Jūsų svetainę iš kito šaltinio.

Atgalinių nuorodų įtaka

Atgalinės nuorodos yra labai svarbi SEO strategija, nes turi didelę įtaką Jūsų svetainės pozicijai paieškos variklių rezultatuose. Paieškos sistemoms tai yra labai svarbus faktorius svetainės autoriteto nustatymui. Principas labai paprastas – kuo daugiau kokybiškų ir Jūsų puslapio temą atitinkančių nuorodų Jūs turite į savo svetainę, tuo didesnis Jūsų svetainės autoritetas ir reikšmė paieškos varikliams.

Atgalinių nuorodų įtaka organiniam paieškos srautui
6 pav. Atgalinių nuorodų įtaka organiniam paieškos srautui – ahrefs tyrimas, atliktas su ~920 milijonų interneto puslapių | šaltinis – ahrefs.com

Atgalinių nuorodų kokybė

Svarbu pažymėti, kad ne visos nuorodos yra vienodai naudingos. Paieškos varikliai atkreipia dėmesį ne tik į nuorodų skaičių, bet ir į jų kokybę, tematiką ir autoritetą. Atidžiai rinkitės puslapius, į kuriuos talpinsite nuorodas. Puslapis, į kurį įtrauksite savo nuorodą, turėtų būti susijęs su Jūsų svetainės tematika ir turėti kokybišką turinį bei gerus SEO rezultatus.

Jei svetainė, į kurią talpinsite nuorodą, bus su kokybišku turiniu, pati turės daug autoritetingų atgalinių nuorodų ir bus techniškai optimizuota SEO atžvilgiu, tai tokia atgalinė nuoroda Jums bus daug vertingesnė nei puslapyje, kuris turi prastą turinį, mažą skaičių nekokybiškų atgalinių nuorodų bei prastą techninę SEO optimizaciją. Verta pasirinkti puslapius su aukštomis DA (domain authority), PA (page authority) ir MozRank metrikomis.

Visgi, svarbiausia, kad pasirinktas puslapis būtų kokybiškas SEO atžvilgiu. Jei svetainė, į kurią talpinama nuoroda, yra prastai optimizuota, turi mažai turinio, tas turinys nekokybiškas ar yra įtarimų dėl pažeidimų, tokia atgalinė nuoroda gali turėti neigiamą poveikį Jūsų svetainės autoritetui ir pozicijoms paieškos varikliuose.

Be to, verta pasirinkti puslapius, kurių turinys nėra perpildytas reklama ar kitais neesminiais elementais. Tai taip pat gali neigiamai paveikti Jūsų svetainės SEO rezultatus.

Galiausiai, verta atkreipti dėmesį į bendrą atgalinių nuorodų skaičių svetainėje, kurioje talpinsite savo atgalinę nuorodą. Jei minėtas puslapis turi daugybę nuorodų į kitas svetaines, tai Jūsų nuoroda taps mažiau svarbi ir neatneš didelės naudos. Būtina pasirinkti puslapius, kuriuose Jūsų nuoroda bus viena iš nedaugelio ir turės didesnį svorį.

Venkite pigiai parduodamų atgalinių nuorodų paketų. Dažnai svetainių savininkai susigundo patrauklia kaina už didelį kiekį atgalinių nuorodų skirtingose svetainėse, tačiau beveik visada tokios nuorodos sueklia neigiamą įtaką SEO rezultatams. Kokybiškos atgalinės nuorodos yra labai vertingos, todėl jų kaina niekada nebus maža, o geriausia atgalines nuorodas rinkti kuriant originalų, kokybišką ir vertingą turinį, kuomet kiti svetainių savininkai norės naudoti Jūsų informaciją kaip šaltinį ir patalpins pas save Jūsų svetainės atgalinę nuorodą.

Išoriniai SEO straipsniai

Kas yra išoriniai SEO straipsniai?

Išoriniai SEO straipsniai yra turinys, kuris susijęs su Jūsų puslapiu ir/arba jo tematika, bet talpinamas kitose svetainėse, o ne tiesiogiai Jūsų puslapyje. Šie straipsniai gali būti skirti konkrečioms temoms, prekėms ar paslaugoms, susijusioms su Jūsų vykdoma veikla. Tai SEO strategija, kuri labai panaši į atgalinių nuorodų rinkimą, nes beveik visada išoriniame straipsnyje kartu su turiniu talpinama ir atgalinė nuoroda į Jūsų svetainę.

Išorinių SEO straipsnių svarba

Lygiai taip pat kaip ir atgalinės nuorodos, išoriniai SEO straipsniai gali padidinti Jūsų svetainės matomumą ir pagerinti pozicijas paieškos varikliuose. Taip yra dėl to, kad kiekviena kokybiška nuoroda, kuri veda į Jūsų svetainę, padidina Jūsų svetainės autoritetą. Priklausomai nuo to, kokiame puslapyje talpinamas išorinis straipsnis, tai gali turėti ir neigiamą įtaką Jūsų SEO rezultatams. Svarbu pasirinkti kokybiškus, autoritetingus, originalų turinį kuriančius, techniškai SEO optimizuotus puslapius, kurie nėra prigrūsti išorinių straipsnių bei atgalinių nuorodų.

Išorinio SEO straipsnio optimizacija

  • Pasirinkite tinkamą temą – temos pasirinkimas yra svarbus, kadangi ji turėtų būti glaudžiai susijusi su Jūsų veikla. Didelis pliusas, jei pasirinkta straipsnio tema yra populiari ir turinti pakankamai potencialių skaitytojų. Tai sugeneruos straipsniui didelį srautą.
  • Naudokite SEO raktažodžius – nepamirškite saikingai panaudoti raktažodžių, į kuriuos taikote paieškos sistemose. Svarbiausi raktažodžiai turėtų būti naudojami visur – straipsnio pavadinime, antraštėse, tekste (saikingai) ir meta aprašyme.
  • Paruoškite unikalų turinį – panašiai kaip ir savo svetainėje, ir išoriniame straipsnyje reikia rašyti originalų ir aukštos kokybės tekstą. Straipsnis turi būti patrauklus ir vertingas skaitytojams, nešti tam tikrą naudą ir/arba spręsti tam tikrą problemą.
  • Struktūrizuokite straipsnį – straipsnis turi būti lengvai skaitomas ir suprantamas. Tai galima pasiekti struktūrizuojant straipsnį su antraštėmis, naudojant sąrašus, lenteles, paveikslėlius,  grafikus ir pan. Tai ne tik palengvins skaitytojams straipsnio skaitymą, bet ir padės paieškos varikliams geriau suprasti jo struktūrą bei turinį.
  • Įtraukite nuorodą į savo svetainę – svarbu, kad ši nuoroda būtų natūrali ir reikalinga, o ne tiesiogiai pristatoma kaip reklama. Kitas svarbus aspektas dėl nuorodos – tai turėtų būti pagrindinis raktažodis, į kurį koncentruojatės paieškos rezultatuose su talpinamos nuorodos vidiniu puslapiu.

Trumpai tariant, norint parašyti kokybišką išorinį SEO straipsnį, būtina taikyti visas SEO praktikas kaip ir savo svetainėje, kuriant vidinį turinį. Tuomet belieka ieškoti kokybiškų puslapių, kuriuose būtų galima patalpinti paruoštą SEO straipsnį. Vėlgi, labai svarbu, kad pasirinkti puslapiai būtų autoritetingi, su geromis SEO metrikomis bei kokybišku turiniu, neperpildyti kitų išorinių straipsnių bei atgalinių nuorodų.

Socialiniai tinklai

Socialinių tinklų nauda SEO

Socialiniai tinklai yra svarbus SEO įrankis, nes generuodamas natūralias atgalines nuorodas didina svetainės autoritetą, o tuo pačiu ir pozicijas paieškos variklių rezultatų puslapiuose. Taip pat, socialiniai tinklai skatina Jūsų auditorijos sąveiką tarpusavyje ir padeda sukurti bendruomenę, kuri ateityje taps nuolatiniu svetainės lankytojų šaltiniu bei viena svarbiausių Jūsų SEO strategijų, nešančių apčiuopiamus rezultatus. Galiausiai, ši SEO strategija labai suaktyvina bendrą prekinio ženklo matomumą, kas ilgainiui neša didelę naudą bet kokiai veiklai.

Populiariausi socialiniai tinklai

Dažniausiai naudojami socialiniai tinklai SEO tikslams yra Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube ir Pinterest. Kiekvienas socialinis tinklas turi savo specifiką, todėl svarbu rasti tinkamiausią platformą, kurios pagalba galėtumėte pasiekti savo auditoriją ir pagerinti svetainės SEO rezultatus.

Socialinių tinklų nauda SEO
7 pav. Socialinių tinklų nauda SEO

Socialinių tinklų strategija

Socialiniai tinklai gali būti vertinga išorinio SEO dalis, tačiau reikia atsižvelgti į keletą svarbių aspektų, kad jų naudojimas būtų efektyvus.

  1. Svarbu turėti aiškų tikslą socialinių tinklų naudojimui. Ką noite pasiekti? Tikslai gali būti įvairūs: prekinio ženklo matomumo didinimas, lankytojų pritraukimas į svetainę, vartotojų įsitraukimas, prekių ir/ar paslaugų pristatymas ir t. t. Taip pat, turite atsižvelgti į savo auditoriją ir teisingai pasirinkti socialinius tinklus, kurie būtų tinkami konkrečiai veiklai (svetainei).
  2. Reguliariai ir nuosekliai kelkite turinį, kuris yra pritaikytas pasirinktam socialiniam tinklui ir jo auditorijai. Tai gali būti pranešimai, straipsniai, nuotraukos, vaizdo įrašai ar nuorodos, kuriose pateikiamas originalus, kokybiškas bei vertingas turinys. Taip pasieksite daugiau žmonių ir skatinsite susidomėjimą.
  3. Skatinkite vartotojų įsitraukimą ir atliekamus veiksmus su turiniu. Tai galima pasiekti per komentarus, konkursus, atsiliepimus, diskusijas ir kitus aktyvius veiksmus, kuriuos leidžia konkretus socialinis tinklas.
  4. Galiausiai, svarbu stebėti ir analizuoti savo socialinių tinklų veiklą. Tai padės suprasti, kokie turinio tipai yra efektyvūs, o kokie ne; kurie socialiniai tinklai turi didžiausią auditoriją ir skatina aktyviausią įsitraukimą, o kurie ne. Tokiu būdu galėsite tobulinti savo socialinių tinklų strategiją ir padaryti ją kuo efektyvesnę SEO rezultatų gerinimui.

SEO niekada nesibaigia

Šiame tekste paminėjome tik dalį SEO optimizacijos aspektų. Visuomet svarbu atsižvelgti ir į tokius dalykus kaip prisitaikantis dizainas (angl. „responsive design“), naudotojo patyrimas ir naudotojo sąsaja (angl. „UX/UI – user experience and user interface“), svetainės žemėlapiai (angl. „sitemaps“), svetainės saugumas  (pvz., SSL sertifikatai), pagreitinti puslapiai mobiliesiems (angl. „AMP – accelerated mobile pages“ ) ir kt.

Bet kuriuo atveju, savo kuriamose svetainėse visuomet įgyvendiname bazinę techninę SEO optimizaciją, t. y., atliekame dalį vidinio SEO, todėl mūsų klientai gali džiaugtis greitais, patogiais ir lengvai administruojamais puslapiais.